logo
Steenstraat 11 | 5961 ET | Horst T: 077-3982439 | E: mt.8759@ah.nl

LINDA.foundation en Albert Heijn verlengen samenwerking

Geplaatst op 23 December 2019 om 15:30 door Simone Tuinenburg

2592 keer gelezen

LINDA.foundation en Albert Heijn hebben hun samenwerking met nog eens drie jaar verlengd tot en met eind 2022. De supermarktketen is vanaf het allereerste begin in 2013 al partner van LINDA.foundation. De stichting van Linda de Mol geeft arme gezinnen met kinderen een steuntje in de rug en kweekt meer begrip voor de (vaak verborgen) armoede in Nederland. Albert Heijn levert een structurele bijdrage aan de stichting voor de aanschaf van de cadeaukaarten voor (kerst)boodschappen.

LINDA.foundation geeft jaarlijks cadeaukaarten aan gezinnen met kinderen die zich in een financieel benarde positie bevinden. Vanaf de start in 2013 heeft de organisatie al 20.000 gezinnen gesteund in de vorm van een pakket cadeaukaarten ter waarde van 600 euro (waarvan 300 euro te besteden bij Albert Heijn) waarmee ze boodschappen kunnen doen, een cadeautje in de schoen kunnen krijgen en een feestelijke outfit kunnen dragen tijdens de kerstviering. Dit jaar zijn 4.250 gezinnen hiermee blij gemaakt. Albert Heijn levert al vanaf het begin een zeer substantiƫle bijdrage aan de stichting.

Onvergetelijk kerstdiner
Ter gelegenheid van de verlenging van de samenwerking met LINDA.foundation organiseerde Albert Heijn gisteravond een uniek evenement om 30 gezinnen extra te verrassen. Zij genoten van een heerlijk kerstdiner op een onvergetelijke locatie: de Eregalerij van het Rijksmuseum met de topstukken van de meesters van de zeventiende eeuw. Als dank voor hun inzet biedt de supermarktketen circa 3.000 intermediairs van LINDA.foundation binnenkort twee gratis toegangskaarten voor een bezoek aan het Rijksmuseum. Zij helpen de stichting om de juiste gezinnen te ondersteunen. Intermediairs kunnen bijvoorbeeld zijn bewindvoerders, sociale wijkteams, directeuren van basisscholen of jeugdwerkers.

Reageren